19 Ekim 2013 Cumartesi

İzmir'de Bayram Tatili ve Kuzen Buluşması

Evet, farkındayım, daha yaz tatili yazısı yazamadan Ekim ve Bayram tatili geldi çattı.  Biraz tembel bir blogger olduğum kesin. Olsun en iyi Blog olmaya aday değilim ya, sadece kendim, çocuklarım ve sevenlerimiz için buradayız.

Uzun gibi görünen kısa yaz bitti ve İzmir'de iyice dengesiz geçen sonbahar havası hepimizi hasta etmeye başladı bile.  Denize girdiğimiz bir Pazar gününün ardından Çarşamba günü çorap, hırka ve ceket giymek zorunda kalmak bizim de dengemizi epey bozdu.

Bu tuhaf iklim başlamadan önce uzun bayram tatilimizi nasıl geçireceğimize bir türlü karar veremediğimiz günlerde ablamlar da aynı dertten muzdaripti ki birden çok palak bir fikir bizi tüm bu plan program yapma derdinden kurtardığı gibi çok da mutlu etti.  Onlar İzmir'e geleceklerdi, ablam, eniştem ve bitanecik yeğenim Gün.

Evlendiğimizden beri yani yaklaşık 10 senedir sadece ikinci kez bayramda İzmir'de olacağımızı farkettik. Bayram bizim için ya Ankara, ya yazlık ya da otelde bir tatil oldu şimdiye kadar.  Hepimiz için heyecan verici bu bekleyiş yerini sabırsızlığa bıraktı ve nihayet geçtiğimiz Pazar günü ablamlar İzmir'e geldiler.

Tuna ve Nil Gün'ü beklerken yerlerinde duramıyorlardı.  Kuzenler birbirlerine kavuştu ve evin içinde cıvıldayan 3 tane minik ve biz nerelere gideceğimizin planlarını yapmaya başladık.

Havanın güzel olduğu ilk günlerden birinde bizim çok sevdiğimiz ve Gün'ün de görmesini istediğim Taypark'a gittik.  Tuna, Nil ve Gün doyasıya eğlendiler.

Parktan sonra önce güzel bir yemek yedik, Filiz'de bize katıldı ve sonra da Bostanlı Bravo Pastanesi'nde dondurma ziyafeti ile günü sonlandırdık.

Evden hiç çıkmak istemediğimiz günler de oldu.  Evde keyif yapmayı da özlüyor insan.  Film seyretik, yemekler yedik, güldük eğlendik, çocuklar dağıttı, biz topladık :) Artık çok büyüdüler, kavga etmeden çok şeket oynayabiliyorlar, ayrı masada yemek yiyebiliyorlar, böylece anne babalara da sohbet edebilecek zaman kalıyor.

Biz artık büyüdük anne!
Foça'da rakı-balık planlarımız sağanak yağış sebebiyle başka bir bahara ertelendi.  Biz de rakı-balık gecesini Alsancak'ta yapmaya karar verdik.  Önce vapurla karşıya geçtik ve tatillerinin son durağı İzmir olan Gültan ailesi ile Alsancak'ta buluştuk.  Reyhan Pastanesi'nde çok güzel vakit geçirdik.

Tuna güzel kızları kaptı yine
Ablalarla oturmanın gururu

Canım ablam
Reyhan'dan sonra tekrar Gündoğdu Meydanı'na yürüdük ve harika bir günbatımıyla karşılaştık.  Bu manzarayı cep telefonu ile çekmiş olmam biraz fena ama yine de güzel oldu sanırım.

Gündoğdu Meydanı
Geceyi Ümitköy Balıkçı'sında rakı eşliğinde mezelerle kapattık.  Alsancak'tan Karşıyaka'ya vapurla geçtikten sonra arabalara ulaşmaya çalışırken bir miktar sağanak yağmur'a maruz kaldık ama o bile eğlenceliydi.  Akşamları bızdıkların yatağa gidene kadar geçirdikleri sürede biz de boş durmadık.  Onların pijamalı hallerini hemen kaydettik.

Cuma günü ablamlarla geçirebileceğimiz son gündü, Cumartesi Çeşme yakınında bir düğüne gidecekleri için bir gün erken ayrılmamız gerekiyordu.  Son günümüzde uzun zamandır gitmek istediğimiz Tire'deki Kaplan Dağ Restoran'a gittik.  Çok ama çok güzel bir gün oldu, belki de tatilin en güzel günü diyebiliriz.

Saat 11 gibi yola çıktık, Tire'ye vardıktan sonra Kaplan Dağı'na çıkılan dik ve daracık köy yollarında araba kullanırken özellikle ben çok eğlendim.  Yemyeşil bir manzara, mis gibi dağ havası ve tepeye vardığımızda çok gizemli Tire manzarası eşliğinde hepsi birbirinden güzel yemekler yedik.  Gidecek olanlar için tavsiyem ufak ufak her şeyden tadın ama özellikle keşkek ve pirzola yemeden buradan uzaklaşmayın.

Çok şekersiniz, yola hazırsınız
Kızlar arabası :)
Kaplan Dağ Restoran

Bacanaklar :)

Tatiller her zaman kısa gelir insana, bu sefer de öyle oldu, hemen bitiverdi.  Bu gezmeler haricinde evde peynir-şarap ve film gecesi yaptık.  Çocuklarla birlikte çocuk gibi eğlendik.  Bol bol hasret giderdik. Bugün sabah ablamları Çeşme'ye götürdük ve evmize döndük.  Ev çok sessiz ve tuhaf geldi. Alışıvermişiz.  Şimdi büyük, kalabalık ailenin güzelliğini daha iyi anlıyorum.

Nil
Tuna
Gün
Kuzenlerin bir sonraki buluşmaları çok uzak değildir umarım.  Bir sonraki buluşma büyük ihtimalle Ankara'da olacak.  Şubat'ı iple çekiyorum.  Tabii Tuna ve Nil'de...