8 Eylül 2015 Salı

Tuna ve Nil İlkokul'a Başladı

Uzun bir yaz tatilinin ardından anasınıfı mezunu kuzular Tuna ve Nil için ilkokul macerası 8 Eylül günü başladı.


Onlar çok fazla hissetmese de biz aylarca okul konusunda ne yapacağımızı düşündük. "Devlet okulu mu?  Özel okul mu?" soruları pek çok anne babanın olduğu gibi bizim de gündemimizde çok büyük yer işgal etti.  Devlet okulları ile ilgili hemen hemen herkesin görüşü aynıydı.  "İyi bir öğretmen bulun".  Ancak sadece iyi bir öğretmen bulmak yeterli miydi?  Eğitim sistemindeki sürekli değişen ve bir türlü oturamayan taşlar, devlet okullarının fiziki şartları, yarım gün olması sebebiyle benim üniversitede ders vermemin artık neredeyse imkansız olacağı ve daha bir çok yönü bizi özel okulları araştırmaya yöneltti.

Yine uzun araştırmalar ve fikir alışverişleri sonunda özel okul kararını aldık.  İngilizce eğitim dışında özel okullarda ne gibi artılar olabilirdi?   Hangi özel okul verilen paraya değerdi?
Yine sorular, yine araştırmalar.  

Nihayetinde İngilizce dışında bir dil öğrenmelerinin faydalı olabileceğini anladık.  Böylece birinci dil olarak Almanca ve beraberinde İngilizce eğitim veren Takev (Türk Alman Vakfı Okulları) bizim listemizde yerini aldı.  Yaptığımız görüşmeler sonucunda da Tuna ve Nil'in kaydını yaptırdık.


Okul heyecanı ile sabırsızlanan miniklerim okulun açılacağı gün formalarını giydiler, çantalarını aldılar ve işte yeni maceraları başladı.  



Okulu hemen benimsediler ama onlar için zorlayıcı olan ilk kez birbirlerinden ayrılacak olmalarıydı.  İkiz kardeşlerin "ayrı" sınıflarda olmasının daha iyi olduğu görüşü her zaman kuvvetliydi ben kabul etmek istemesem de.  Bu konuda çok düşündüm, okudum, araştırdım.  Sonunda aslında birbirleri ile sürekli yapışık olmalarının onlara faydadan çok zarar getirebileceğine ikna oldum.  Neyse ki onların da baştaki kaygıları okula başladıktan sonra sürmedi ya da mecburen kabullendiler.  Şimdi her dersten sonra tenefüslerde buluşarak hasret gideriyorlar.

Bakalım zaman ne gösterecek?  İki haftada bir anda daha çok büyüdüler sanki.  Yürüyüşleri, konuşmaları bile değişti.  Kendilerinde yeni şeyler keşfetmeye başladılar.  Bunu çok net görebiliyorum.



Uzun bir yolun başındasınız canlarım. Okula başlanınca hep "başarılar" dilenir ama ben size "mutluluklar" diliyorum, çünkü biliyorum ki severek yapacağınız her iş zaten size başarı olarak geri dönecektir.

Okul hayatınız mutlu geçsin mucizelerim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder